mandag den 7. oktober 2013

Så gik den weekend .... og en tur i slaraffenland

For pokker hvor tiden flyver af sted. Jeg fik ikke engang skrevet indlæg i weekenden.. 

Men vi fik lavet så meget andet...

Mikkel har træning lørdag formiddag - og mor her er chauffør på de tidlige afgange ..
hverken tut eller Morten var oppe endnu.

tidlig lørdag morgen .... på vej til træning

Det var også weekenden hvor jeg rent faktisk fik tid til at lave lidt hjemmegjort Pesto, af urterne i højbedet i haven. 

1 x persille pesto samt 2 x basilikum pesto. og for at toppe oplevelsen lavede jeg også 2 "sundried" tomater i ovnen. Det blev rigtig godt og var perfekt til en himmelsk frokost.

hjemme lavet pesto + tomater




























og for for lige at sætte trumf på, havde Mikkel og jeg en skøn oplevelse ved at besøge gartnergården i Skødstrup (på vejen mod studstrup) 

Her kan købes alle mulige grønsager og frugt, pesto, chokolade, most, æg, lakridsrod.... og meget meget mere. Økologisk og for en stor del også hjemmedyrket på gården. Det var et sandt slaraffenland af gode sager. Mikkel var også ganske imponeret og lovede højt og helligt at ville spise grønt næsten uden vrøvl - bare det kom fra Gartnergården .... se det er da en stor udmelding og jeg har tænkt mig at tage ham på ordet ... selvfølgelig

lidt indkøb fra Gartnergården / Skødstrup

Matilde spenderede weekenden sammen med Line, de hyggede sig gevaldigt med bl.a. at bygge lego. Op på loftet og finde det store samlesæt til lastbilen frem. Den er jo aldrig blevet bygget  - så nu skulle det være, eller i hvertilfælde, der skulle bygges videre. 

en tiltrængt pause for Matilde og Line....Lego kan tage pusten fra den mest ihærdige...
Læg for øvrigt mærke til Matildes NYE telefon.... onkel Ole skulle have ny, jeg sir det bare ... 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar