mandag den 3. februar 2014

Vævestrik...

I mellemtiden hvor jeg tænker over bedste udfald af min Høstjakke og manglende Tweed, så har jeg kastet mig over min efterhånden store bunke med bomuldsgarn fra Søstrene Anna og Clara....

Jeg strikker sjældent i bomuld, men hver gang jeg kommer i Søsterne Grenes butikker bliver jeg fristet over evne, af deres dejlige farver på bomuldsgarnet. Tænker altid at der er lige et projekt jeg skal finde til dette garn......

Jeg har strikket lidt vaskeklude - dejlig bløde og fine i farven 

.... og nu prøver jeg vævestrik, faktisk skulle det ad åre blive til et helt tæppe hvis jeg er så udholden som det kræver - det er et stort arbejde da det er drøjt at strikke vævestrik...

men skægt og ikke noget jeg har prøvet før....



det bliver i "mulige" farver, for det er sådan at jeg bliver fristet til lige at købe et enkelt nøgle af en farve, måske 2. Det giver et væld af farvestrålende rækker da jeg samtidig skifter for hver pind.

måske bliver det fint.... i hvertilfælde med garanti dejligt blødt...

og Ja Fie jeg skal nok huske din bluse (r) også :) 


2 kommentarer:

  1. Skønne farver. Kender alt for godt det med at blive fristet af smukt garn. Du kunne efterlyse Tweeden på Ravelry hvis du er med der :)

    SvarSlet
  2. Det har jeg aldrig prøvet, det ser vildt vildt fedt ud!

    SvarSlet